Bedrijven gezocht voor: Delta Dreamers 3 - Bruggen Bouwen: afstudeerproject
Misschien vindt u het ook wel onbegrijpelijk dat het soms zo lastig is om jongeren warm te maken om in uw bedrijf of sector te werken. Terwijl het bedrijf en de sector zoveel mooie aspecten kent.
Voor ons project ‘Delta Dreamers – Bruggen Bouwen’, zijn we op zoek naar bedrijven in de sectoren Agri-Food, Zorg, Techniek en Zakelijke Dienstverlening om gezamenlijk het beeld van werken in de sector in kaart te brengen om deze vervolgens te vertalen in wervingsmateriaal om (schoolgaande) jongeren goed te informeren en ondersteunen bij studie- en loopbaankeuzes.
Wat gaan wij doen:
▪ Onderzoek naar werk in de sectoren Agri-Food, Zorg, Techniek en Zakelijke Dienstverlening en naar businessfuncties in alle sectoren. Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld businessfuncties in de Marketing, HRM, Logistiek, Finance & Control.
▪ Aantrekkelijke omschrijvingen en visualisaties van het werk in deze sectoren maken, waarbij wordt aangegeven wat de kern is van een bepaalde sector.
▪ Het hart, de cultuur en leuke kanten van het werk in een sector in kaart brengen.
▪ In kaart brengen of businessfuncties in de sectoren van elkaar verschillen en in hoeverre dit van invloed is op de sector-/baankeuze van businessprofessionals. ▪ Wervingsmateriaal voor bedrijven en scholen gericht op jongeren ontwikkelen en testen, om hen enthousiast te maken voor het werk of een opleiding in een specifieke sector.
▪ Samenwerken met bedrijven en scholen in de Zuid-Hollandse Delta.
SAMENGEVAT: Wij ontwikkelen gezamenlijk materialen die kunnen worden ingezet bij bedrijven in de werving en die scholen kunnen gebruiken om jongeren te interesseren in werken in een bepaalde sector.
Waarom meedoen?
▪ De vorige Delta Dreamers projecten hebben concrete resultaten opgeleverd. Voor inspiratie kunt u kijken op de pagina van het lectoraat (Human Capital | Hogeschool Inholland).
▪ Om de lokale/regionale arbeidsmarkt te profileren.
▪ De informatie en producten die worden verzameld in het project worden gedeeld met de deelnemers. (voor zover beschikbaar gesteld voor de Learning Community)
▪ U legt en onderhoudt warme contacten met scholen in de (in)directe omgeving en legt daardoor contact met jongeren.
▪ U werkt op deze manier aan het Employer Brand van uw bedrijf.
Praktisch en voorwaarden:
▪ Projectperiode: januari – juni 2026.
▪ Kick-off bijeenkomst 26 januari 2026 van 16-19 uur
▪ Presentatie resultaten 15 juni 2026 van 16-19 uur
▪ Tijdsinvestering tussen de 5 en 10 uur verspreid over verschillende personen en activiteiten.
▪ U neemt deel aan de Learning Community met andere arbeidsorganisaties, met vo- of mbo- scholen uit de Zuid-Hollandse Delta en de onderzoekers van hogeschool Inholland. De partners van de Learning Community zullen een aantal keren bij elkaar komen.
▪ Het ontwikkelde wervingsmateriaal wordt getest in het onderwijs en voorgelegd aan de deelnemende bedrijven.
▪ Het materiaal wordt gedeeld met de andere partners van Delta Dreamers Learning Community.
▪ Om het materiaal bedrijfseigen te maken is het delen van informatie en beelden gewenst.
Heeft u interesse om mee te doen, of heeft u vragen, neem dan contact op: