Lokaal

 

De Speerpunten

Belangenbehartiging: Lokale agenda’s als voeding voor regionale standpunten van OHW.

Verbinding: acteren als intermediair tussen lokale ondernemers en de diverse commissies OHW.

Aantrekkelijk ondernemingsklimaat: Het behoud van de lokale economie en onderling zaken doen is een must. Inzetten op het behouden van lokale bedrijven en een vitale detailhandel middels het agenderen van samenwerking op hoofdthema ‘s.

Netwerkfunctie: Banden versterken tussen OHW en de betreffende wethouders, ambtenaren en bedrijfscontactfunctionarissen om de belangen van OHW-leden beter te kunnen behartigen.

Lobby: Balans in lokaal investeringsbeleid. Vanuit gemeente gelijkmatige voeding Hoeksche Waard breed. Stimulering van “het lokaal zaken doen”.

Gelijk speelveld: inzetten op eenduidig vergunningenbeleid en gelijke kansen in alle kernen.

 

De afgelopen jaren heeft de OHW vaak en veel laten horen voorstander te zijn van één gemeente Hoeksche Waard. Dat wordt per 1 januari 2019 een feit. Ondanks deze belangrijke stap wil de OHW het lokale belang niet uit het oog verliezen. Ook als regionale ondernemersvereniging wil zij aandacht hebben voor lokale situaties. Kennis van de lokale cultuur en visie is onmisbaar.

De OHW streeft naar een lokale vertegenwoordiging binnen de vereniging uit alle vijf kernen in de Hoeksche Waard. Op welke terreinen deze vertegenwoordigers actief zijn is mede afhankelijk van de commissieportefeuilles en het aantal wethouders waarmee de nieuwe gemeente Hoeksche Waard gaat werken.

Enthousiaste ondernemers kunnen zich bij de OHW aanmelden voor deze lokale vertegenwoordiging. In goed onderling overleg worden OHW- en lokale visies op elkaar afgestemd. Zeker als lokale onderwerpen overlap hebben met regionale visies is goed overleg noodzakelijk. Een voorbeeld is de rondweg om Klaaswaal, kennis van de lokale situatie is daarbij van groot belang. Regionaal is het een belangrijk onderwerp vanwege de bereikbaarheid van diverse kernen.

 

Voorzitter Jochem de Man: "In goed onderling overleg worden OHW- en lokale visies op elkaar afgestemd."

 

 

Gemaakt met door Schot Marketing & Communicatie